Мандрівка художника вимірюється не кілометрами доріг і навіть не новизною побаченого. Вже неподалік від міста треноване око митця здатне вихопити з потоку візуальних вражень щось важливе саме для нього – ландшафт, сюжет, освітлення, стан природи – який згодом на полотні чи папері перетвориться на художній образ.
На відміну від звичайної людини художник у подорожі не відпочиває, навіть якщо не пише етюди чи не робить швидкі начерки, бо його око несамохіть фіксує видимий світ, емоційно забарвлюючи, здавалося б, звичні речі. Для митця подорож – інколи спосіб побачити звичні й буденні речі заново, під незнайомим кутом, а інколи – вийти за межі повсякдення.
Для художника-киянина мандрівка починалася одразу за околицею великого міста, об’єктом милування і мистецького осмислення могли стати дерева у сонячному чи місячному світлі, польова дорога, скромний дебаркадер-пристань, загадковий вогник на шляху у сутінках. А далі – ландшафти великої країни в усій красі та розмаїтті, поля і пагорби, квітучі луки і діброви, моря і повноводні ріки, пам’ятки архітектури та звичайні будинки. І ще люди – звичайні обличчя, побачені художником і змальовані на яскраві типажі, або постаті, трактовані як ефектний стафаж, невід’ємний від місцевості.
Навесні мистецтво кличе у подорож Україною, будить уяву, навіть пропонує маршрути. Тож мандруймо слідом за митцями, радіймо красі землі. І не забуваймо: Крим теж наш, як десятки років був своїм для кращих українських митців. Ми ще помилуємося горами, морем і кипарисами.
Катерина Липа
Світлицький Григорій. «Адажіо», 1935. Папір, темпера.
Шишко Сергій. «Букринський плацдарм», 1955. Картон, олія.
Пламеницький Анатолій. «Канівська пристань», 1961. Полотно, олія.
Глущенко Микола. «Весна. Вечір», 1960-і роки. Полотно, олія.
Кошовий Степан. «Рибальський сейнер», 1972. Картон, олія.
Лимарєв Анатолій. «Три тополі», 1983. Полотно, олія.
Подерев’янський Сергій. «Осіння пора», 1987. Полотно, олія.
Григор’єва Галина. «Дніпровська затока», 1991. Полотно, олія.
Забашта Василь. «Скеля на Росі», 1992. Полотно, олія.
Криволап Анатолій. «Бухта Чехова», 2007. Полотно, олія.
МВЦ «Музей історії міста Києва»: вул. Б. Хмельницького, 7
У понеділок музей працює: з 11:00 до 16:00