Робота над новою серією полотен розпочалась восени 2014 року, коли події змусили людину пригадати художні інтерпретації війни Гойї та Пікассо. Тоді й Дмитро Молдованов, рідною мовою наївного мистецтва, зосередився на особистих страхах.
Так, у своєму масштабному полотні-цитаті «Герніка», художник продовжує маніфест Пікассо, для якого війна – це період, коли все живе перебуває поза межами звичних почуттів та стосунків. Тобто, це навіть не насилля, на якому робив акцент Гойя у XVIII столітті, а жах початку третього тисячоліття чергової «Герніки».
![]() |
Дмитро Молдованов, Напад лева, 2014, полотно, олія |
Відтак, полотно за полотном, Молдованов оповідає про страхи, нейтралізуючи їх зображеннями двобоїв між звіриним та людським началами. Крім цього, живопис допомагає художнику працювати з особистими травмами – на очах глядача відбувається спроба позбутись їх. Тобто мистецтво починає діяти терапевтично. «Я зображую свої страхи, і вони втрачають наді мною владу. У картинах я інколи навіть сміюся над ними», – говорить Дмитро Молдованов. Тоді як глядач переймає на себе роль хіба що свідка, який спостерігає за кожною наступною картиною автора – своєрідним шляхом до зцілення.
![]() |
Дмитро Молдованов, Обійми звіря, 2014, полотно, олія |
Та чи здатен глядач так само побачити дуальність людської природи та відверто заявити, що кігті, численні рани на тілах та хижаки демонструють не що інше, як руйнівну енергію в боротьбі з людським руками самої ж людини?
Катерина Носко
![]() |
Дмитро Молдованов, Перевага звіриних посмішок, 2014, полотно, олія |
Що таке звір? Що таке людина? Нехай зараз це будуть якісь начала. Звір – це страх. Один мудрець говорив: «Дай ім'я своєму страху − і він втратить над тобою владу». Тож я даю йому ім'я. Називаю його. Саме воно й названо на цих картинах. Людина бореться. Гине від кігтів, зубів, свого ж страху або – торжествує над ним.
Дмитро Молдованов
![]() |
Дмитро Молдованов, Війна зі Сходу, 2014, полотно, олія |
Дмитро Молдованов народився у місті Миколаїв у 1967 році.
У 1988 році навчався в училищі ім. Грекова в Одесі.
З 1991 року – учасник виставок в Україні і за кордоном.
На певному етапі творчості художник відмовився від професійної освіти, відверто називаючи себе в публічних виданнях «напівсамоуком».
Як представник дослідницького напряму Новий Наїв, розпочатого арт-центром Я Галерея, Дмитро Молдованов у 2011 році представив свій персональний проект в Я Галерея у Києві та став учасником колективного проекту в Я Галерея у Дніпропетровську. 2012 року взяв участь у Neofolk project – програмі візуального мистецтва арт-центру Я Галерея в рамках ГОГОЛЬFEST 2012 (куратор – Павло Гудімов). 2013 року в арт-центрі Я Галерея у Києві було презентовано персональний проект автора – Спальня художника. Цього ж року арт-центр Я Галерея у Дніпропетровську представив ще один персональний проект Дмитра Молдованова Музейний синдром.
Арт-центр Я Галерея у Києві, Хорива, 49Б, /044/ 492 92 03,
у Дніпропетровську, Гусенка, 17,/ 056 / 713 57 13