Близько сотні начерків, та з півдесятка скульптур – роботи відомого дніпровського скульптора Олександра Невечері, — відтепер у Музеї українського живопису.
Людина вмирає тоді, коли про неї забувають. Якщо пам’ять жива – й людина живе вічно!
Художник у цьому сенсі, залишає за собою шедеври. Сповнені емоцій, думок, роздумів, переконань і власних поглядів.
Його пейзажі фіксують час в якому жив, портрети – передають людину. Динамічне пульсування у кожному міліметрі полотна історії того часу. Побут, мода, світосприйняття.
Олекандр Невечеря, — Дніпровський скульптор-портретист. Він мав яскраву особливість – вловлював виразний образ людини, вмів передати в матеріалі не конкретні риси, схожість, а людську сутність.
Три портрети педагогів Дніпропетровського художнього училища руки Олександра Невечері зберігаються у колекції Дніпропетровського художнього музею.
Саме портрет у скульптурі грав особливу роль. Невечеря, як і Небоженко, Чеканєв та Наконечний обрали цей напрямок за фаворита. І стали неперевершеними майстрами в його реалізації.
Особливою темою для Невечері була й анімалістика – зображення тварин. Тут далося в знаки тонке відчуття художником тваринної породи.
Унікальна можливість того часу, — було заведено ловити персонажів та передавати життя у русі, в дії. Тому художники їздили на «динамічні» пленери. Кожне літо – на жнива. І працювали з натури. Колгоспники, робочі, образ селянина. Невечері вдавалося зобразити узагальнений образ людини певного типу. Унікальною тепер є колекція скульптурних портретів, зроблена у 72-73 роках на будівництві масштабнішої доменної печі в Європі.
Начерки, замальовки, — а потім скульптури у шамоті. Живий літопис історії.
Декомунізація – скажете. Але ж це не оспівування вождів, а розповідь про простих людей, які жили і дихали тими часами. І історію не переписати, а занотоване у камені – талановито і характерно, — витвір мистецтва, який варто зберігати. І музей пишається надбанням.
Сам Олександр Невечеря – не дуже підкорювався політичному устрою комуністичного часу. Був людиною, що звикла мислити вільно, не визнавав авторитетів і не дуже й то переживав через відсутність державних замовлень. В особливо складний час, аби не впадати у «творчий» маразм і не видушувати із себе «лояльність» до влади, виїхав до Казахстану. Втім прижитися на чужині не зміг, тож повернувся до рідного Дніпра, аби творити тут і лишити по собі творчий спадок.