Трагічність історичного факту анексії Криму у проекті підкреслює серія аудіо-візуальних та відео перфомансів. Земля оповита легендами і тепер закута колючим дротом…
Творча колаборація художника та театральної Майстерні Герць, — це нове звучання і нова трактовка.
Зала оповита білим мороком чи димкою туману, лунає авторська музика та транслюється відео-інсталяція на тлі картин художника, і цим самим інтегруючи новий сенс в полотна та переосмислюючи твори експозиції проекту Qirim.
Тема Криму – для Сергія Бурбело – джерело дослідження, культурного, живописного, емоційного і чуттєвого. До виставкової серії цього року художник додає нові роботи , і в них з’являються нові модуляції кольору, відлуння срібно-сірого. Кримські пейзажі він подіє не як споглядач, а як філософ, розмірковуючи та занурюючись у тему. Глибоко проникає у історичний контекст, відчуває тему своєї творчості.
Чи складно писати ніч? Темрява всюди однакова. Але у кримської ночі від Бурбела – тисячі напівтонів. Так, це далеко не сонячний, не райдужний та не лазурний Крим, але це 50 і більше відтінків Криму. Це палітра роздумів над трагедією народу, татарського і українського, через 70 років. Кажуть, історія циклічна, якщо люди забули зробити роботу над помилками…
Картини закуті у колючий дріт. Символічно? Український Крим окуповано. Хтось лишився у Криму – за дротом, хтось – на материку, перед цим колючим дротом.
Експозицію вибудовано з урахуванням освітлення – світ та тіні, що падають на полотна, розставляють акценти, занурюють глибше у печери, підсвічують каміння, кидають промені на поверхню гір.
Автор працює над серією від 2013 року. Юнацька закоханість краєм переросла у справжні почуття. Художник дає нерв, мелодію, власний меседж. Його мистецтво поза політикою, але в історичному контексті. Побачити на власні очі, почути метафори, розгледіти пророцтво – кожному своя порція, скільки вмістить серце і розум – стільки й Ваше.