Сучасний штрих до історичної пам’ятки -Музей українського живопису
Довідки за телефонами:
+38 (096) 610 37 96, +38 (099) 068 31 68
Музей працює: середа – неділя з 11.00 – 19.00
Понеділок - вівторок – ВИХІДНІ ДНІ

Сучасний штрих до історичної пам’ятки

alt
Палац студентів ДНУ імені Олеся Гончара прикрасив монументальний розпис плафону на стелі парадної зали.

 

Розпис створений у рамках дипломного проекту студенток кафедри образотворчого мистецтва та дизайну факультету української й іноземної філології та мистецтвознавства Дніпровського національного університету імені Олеся Гончара, публічний захист якого відбувся нещодавно.

Зокрема, випускниці спеціальності «Образотворче мистецтво» Анна Березовська, Маргарита Петренко та Катерина Пікінер під керівництвом старшого викладача Василя Тевяшова створили масштабне зображення у стилі класицизму на тему «Чотири пори доби». Композиційно – це розташовані по колу чотири чоловічі фігури-алегорії, які ототожнюють ранок, день, вечір та ніч. Філософську концепцію плину часу доповнюють і додаткові атрибути – зображення пісочних годинників та символічних птахів, а також пейзажні замальовки відповідних годин земної доби.

Untitled-1

«Реальну роботу над проектом ми почали у січні. Їй передувала ще й велика дослідницька робота. Найперше ми ознайомилися з історією монументального живопису античної доби та епохи Відродження. Треба сказати, що при напрацюванні творчої концепції ми багато в чому орієнтувалися на один із кращих зразків мистецтва епохи Відродження – цикл фресок Мікеланджело на стелі Сікстинської капели. Також ми ретельно вивчали історію об’єкту художнього оформлення – Палацу студентів ДНУ – як найстарішої історико-архітектурної пам’ятки нашого міста (колишній Потьомкінський палац – архітектурна споруда XVIII століття у стилі ампір). А вже безпосередньо працюючи над розписом плафону, спочатку ми провели необхідні заміри та підготували масштабовані ескізи вісьмох основних композиційних частин. Потім у спеціальній майстерні розписали акриловими фарбами окремі фрагменти. Після чого готові елементи наклеїли на плафон, окремі деталі розпису (загальний тон, позолочування тощо) ми наносили безпосередньо на місці. В цілому, ми вималювали понад 36 квадратних метрів поверхні», – розповіла Анна Березовська. «Це був наш перший досвід монументального розпису стелі, тому було хвилююче і дещо складно. Для нас це стало сміливим викликом, який потребував залучення всіх наших вмінь і навичок, але ми впоралися. Й у підсумку отримали по-справжньому безцінний досвід – незвичний і дуже цікавий. Хто знає, чи повториться він у нашому житті колись іще», – сказала Маргарита Петренко. «Сподіваємося, наша робота довгі роки прикрашатиме інтер’єр Палацу студентів, розкриє та вдало доповнить красу незрівнянного стилю цієї історичної будівлі, зробить її ще більш привабливою для відвідувачів», – висловила надію Катерина Пікінер.

3

Вдалим і високопрофесійним втіленням ідейного задуму називає цей сміливий студентський проект науковий керівник – старший викладач кафедри образотворчого мистецтва та дизайну ДНУ Василь Тевяшов. «На мій погляд, дівчатам вдалося представити власне переосмислення філософської ідеї часу як однієї із головних цінностей людського буття. За допомогою різних художніх засобів вони змогли алегорично показати вічний рух Землі навколо Сонця, постійну зміну дня та ночі. Власне, сам розпис вони виконали в чіткій відповідності до художніх традицій класицизму (колористичні рішення, композиційна рівновага, ясність і логічність форм тощо). І хоч наші молоді художниці й надихалися визнаними зразками образотворчого мистецтва минулих епох, проте у власній роботі вони також представили багато новітніх технологічних рішень. Зокрема, дипломантки використали нові сучасні матеріали: легку еластичну тканину, а також застосували нову методику поєднання фрагментів, яка значно прискорила процес монтажу всієї композиції», – прокоментував технічні особливості роботи Василь Олександрович.

6

Те, що монументальний розпис «Чотири пори доби» виявився надзвичайно якісною (хоча й доволі трудомісткою та ресурсовитратною) роботою, визнає і завідувач кафедри образотворчого мистецтва та дизайну ДНУ Віктор Корсунський. «Вочевидь, студентський проект також вийшов неабияк функціональним, адже він завершив черговий етап художнього оновлення інтер’єру Палацу студентів ДНУ. Це справжній подарунок Палацу ще й з огляду на прийдешній 100-літній ювілей нашого університету. Всі ми знаємо, що урочисті заходи проходитимуть саме тут… Тому про появу нового розписного плафону можна без перебільшень говорити, як про дійсно знаменну подію не лише в стінах самого Палацу, але й усього університету», – підкреслив Віктор Олексійович.

4

«Ця монументальна мистецька робота, по суті, є черговою акцією з комплексного оформлення нашого Палацу зусиллями студентів та викладачів кафедри образотворчого мистецтва та дизайну, – розповів директор Палацу студентів ДНУ ім. О.Гончара Вадим Стукало. – Вже більше 10 років наші студенти беруть участь у масштабному проекті під назвою «Студенти університету продовжують історію Палацу». Він охоплює і створення Галереї гетьманів України, що є досить популярною нині серед студентів та школярів нашого міста; і розпис плафону, який студенти вперше створили ще в 2010 році та який уже встиг стати візитівкою нашого Палацу. Це й експозиція Флейти Пана, яку віднайшли археологи ДНУ та яка зараз експонується в нашому Музеї музичних інструментів, а також ще три дипломні роботи студентів-художників «Музи», які ми плануємо офіційно презентувати у центральному холі Палацу в вересні. І от тепер ми продовжуємо монументальний розпис наступної зали дипломним проектом «Чотири пори доби». Взагалі, ідея такого проекту виникла, коли я вивчав творчість відомого архітектора Івана Старова – автора не лише Потьомкінського палацу, а й багатьох інших будівель і конструкцій нашого міста. Так, я звернув увагу, що в палацах, які він будував, існували розписи на стінах і стелі. Наш палац, на жаль, не був розписаний, тому що постійно знаходився в недобудованому стані як у кінці XVIII століття, так і на початку XIX століття. Тож я лишень припустив, як би насправді міг виглядати наш Палац. А потім звернувся на кафедру образотворчого мистецтва та дизайну з пропозицією створення різних дипломних робіт із художнього розпису цієї будівлі. Таким чином, уже існуючі тут художні проекти студентів ДНУ стали, по суті, першими науковими роботами, в яких вони доводять, що саме такий розпис був би, якби було замовлення наприкінці XVIII століття. І сьогодні я щиро вдячний кафедрі за таку співпрацю, радий, що ми спільно продовжуємо життя нашого Палацу. Нинішній же розпис на тему «Чотири пори доби», я вважаю, просто майстерно довершив цільний ансамбль плафонів у парадних залах Палацу.

5