Мистецький Арсенал покаже українське мистецтво 1985-2015 рр. з приватних колекцій -Музей українського живопису
Довідки за телефонами:
+38 (096) 610 37 96, +38 (099) 068 31 68
Музей працює: середа – неділя з 11.00 – 19.00
Понеділок - вівторок – ВИХІДНІ ДНІ

Мистецький Арсенал покаже українське мистецтво 1985-2015 рр. з приватних колекцій

Источник: http://polyartgallery.com

По 10 жовтня у Мистецькому Арсеналі у рамках наймасштабнішого арт-форуму сучасного мистецтва X ART-KYIV Contemporary триватиме виставка приватних колекцій.





Експозиція складатиметься з вибраних творів, які зі своїх зібрань надали 40 провідних українських колекціонерів. Спецпроект «Музейне зібрання. Українське сучасне мистецтво 1985-2015 рр. з приватних колекцій» підготували куратори Ігор Абрамович та Олександр Соловйов, розповідає сайт http://polyartgallery.com

«Унікальність проекту «Музейне зібрання» в тому насамперед, що він є цілісним, системним, панорамним поглядом — в історичній ретроспекції так само, як в історичній динаміці. Вражаючи своїм обсягом, пропонована глядачеві виставка у Мистецькому Арсеналі не лише знайомить з певною низкою знакових фігур, а й прагне охопити загальну картину сучасного українського мистецтва в усій його повноті», — зазначає куратор проекту Олександр Соловйов.

Анатолій Криволап. Вечірній випас, олія на полотні, 160×250 см, 2012 

За визначенням класика мистецтвознавства Ніни Дмитрієвої, мистецтво — один з найдавніших атрибутів людського існування, «давніший за державу і власність, давніший за всі ті складні взаємини і відчуття, зокрема й відчуття особистості, індивідуальності, які формувалися пізніше, у розвиненому і розчленованому людському колективі». Сучасне ж мистецтво — не що інше як передній край світової культури, територія експериментів і відкриттів, яка дедалі ширшає, набуваючи все нових і нових кордонів.

Роман Мінін. Генератор Донецького метро, барельєф, пінокартон, цифровий друк, авторська техніка, 194×282 cм, 2014–2015

В Україні сучасне мистецтво перебуває зараз на стрімкому злеті; воно є тією з небагатьох конкурентоспроможних галузей діяльності країни, високий рівень досягнень у якій неоднораз підтверджено світовим співтовариством. Цьому свідоцтво — регулярна участь українських митців у найпрестижніших світових аукціонах, присутність їхніх творів у експозиціях провідних виставкових центрів та музеїв і їхня висока оцінка найавторитетнішими міжнародними експертами. Імена українських авторів стають дедалі гучнішими і вже необоротно визнаними в усьому просторі світової культури. Проте як будь-яка сфера, що динамічно розвивається, особливо коли враховувати специфіку України у сучасному історичному контексті, актуальне мистецтво потребує постійного притоку нових ідей, ініціатив та зацікавлених учасників. Насамперед — серед прогресивної частини суспільства, серед успішної бізнес-еліти, яка принципово відкрита й всіляко дослуховується до усього нового, усвідомлюючи всю значущість наявних процесів і власної участі в них.

Олег Тістол. Роксолана, олія на полотні, 280×480 см, 1995 

Сприяння розвитку вітчизняного актуального мистецтва — важливий і перспективний крок на шляху до гідної світової інтеграції і презентації України як держави з неабияким культурним та соціальним потенціалом. Зростаючий інтерес до сучасного українського мистецтва серед представників еліти пояснюється не лише престижною за визначенням причетністю до передової області культурного розвитку, а й тим, що його цінність відповідно так само неминуче зростає, якого б розвитку не набувала загальна соціополітична ситуація.

Назар Білик. Ємність 1, бронза, 2/15, H — 110 см, 2013 

Мистецтво — це завжди інвестиції, не лише у «вартісно-художню складову», а й в «емоційний інтелект».
Одним з найголовніших шляхів інвестувань у сучасне мистецтво є колекціонування. Послідовне створення колекції творів сучасного мистецтва — той найдоцільніший і найзисковіший обмін між художником і глядачем, який є внеском у сучасність так само, як далекосяжною інвестицією в майбутнє.

 Арсен Савадов. Східний маяк, олія на полотні, 264×380 см, 2011

Колекціонування — це захоплююча «нескінченна історія», адже тут кожна вдоволена примха породжує нове бажання. Прагнення до довершеності ідеалу ніколи не дійде межі, він завжди залишається недосяжною мрією. Той, хто рушив шляхом збирача мистецтва, здебільшого вже не в змозі зупинитися у цьому ненастанному накопиченні досвіду й знань, у збагаченні свого теоретичного, візуального й матеріального арсеналу.

Олександр Сухоліт. Без назви, бронза, H — 172 см, 2006 

Висхідна мотивація колекціонерів може бути різною: хтось починає просто збирати «те, що подобається», й цей дедалі непоборний потяг самохіть переростає у створення значної колекції, і самохіть з її формуванням вдосконалюються й уподобання збирача. Хтось підходить до мистецтва з точки зору його матеріальної цінності, розпізнавши у колекціонуванні найрозумніше капіталовкладення, гарантоване від збитків. Хтось займається колекціонуванням з меценатських позицій, прагнучи підтримати митців і розвиток мистецтва в цілому. Але у будь-якому з цих варіантів міститься, більш ніж напевно, рясний у прийдешньому врожай з рілля культури.

Вінні Рєунов. Broadcast Recycle, олія на полотні, 200×150 см, 2009

Колекціонування сучасного мистецтва є неповторно й нездоланно захоплюючим, адже воно обертається точною фіксацією доби, якої свідок і учасник — ти сам, ти сам її спостерігаєш і пам’ятаєш, несамохіть беручи участь у створенні її художнього міфа, котрий незрівнянно змістовніший і вагоміший за міф політичний.

Олександр Животков. Місце Могриця. Грунівка. Миропілля, авторська техніка, 110×320 см, 2010

Купуючи сьогодні роботи своїх сучасників, колекціонер отримує заразом дещо набагато цінніше за інвестиційний потенціал, — розкіш спілкування з непересічними, вкрай цікавими особистостями. Жити за тієї ж історичної доби, що й художники, твори яких збираєш, стежити за їхніми враженнями й думками — відбиттям особливого досвіду, спілкуватися з ними, обговорювати нові ідеї — рідкісне задоволення та унікальний історичний шанс, можливість долучитися до зародження чогось небаченого — достеменно нового, опиниться у витоків історично значущих культурних явищ і процесів.

 Василь Цаголов. Критичний градус, олія на полотні, 240×570 см, 2013

Колекціонери відіграють і завжди відігравали дуже важливу роль у музеюванні мистецтва. У основу зібрань найбільших світових музеїв було покладено колекції, створені приватними збирачами. Помітною і неспростовно значущою є роль колекціонерів і в нашій державі на сучасному етапі. Цілком природно, у відповідності до законів ринка, кращі твори ключових сучасних авторів опиняються в зібраннях провідних колекціонерів. Так формується своєрідне унаочнення актуальної художньої ситуації — показник того, якими є реальні ціннісні орієнтири та прогнозований перебіг подій на сучасній арт-сцені; так у власний природний спосіб створюється фундамент для музею сучасного мистецтва. Звідси очевидна необхідність демонстрації цих робіт у публічному просторі, щоб вони не тільки зберігалися під надійною вартою збирачів мистецтва, а й були надбанням громадськості. За належного його осмислення й належної презентації цей фундамент відкриває можливість споглядання знакових, програмних художніх творів останніх десятиліть, які знаходяться сьогодні у приватних колекціях, поки залишаючись поза увагою глядацького загалу, і здатен започаткувати таке необхідне, хіба не термінове музеювання сучасного українського мистецтва. Музеювання, що засноване на європейській та американській моделі сучасного музею, де головне — не сама лише механічна консервація та демонстрація культурних досягнень, а насамперед якнайширша і якнайплідніша комунікація заради блага й розквіту всієї світової культури, заради всього людства.

Ігор Абрамович, куратор

Микола Маценко. Культура, акрил на полотні, 200×160 см, 2008

Всі роботи, які опубліковані у статті, належать до приватної збірки арт-менеджера і куратора Ігоря Абрамовича та візьмуть участь вищезгаданому проекті.

ART-KYIV Contemporary триватиме з 22 вересня до 10 жовтня 2015 року за адресою: Київ, вул. Лаврська, 10-12.
Час роботи виставки: 11.00 - 20.00.