2 мая -Музей українського живопису
Довідки за телефонами:
(056) 794 09 88, +38 (096) 610 37 96, +38 (099) 068 31 68

2 мая

Народився Марк Габріель Шарль ГЛЕЙР (2 травня 1806, Шевільї - 5 травня 1874, Париж) - швейцарський художник і педагог, представник академізму.

В молодості вивчав живопис в Парижі і Італії, подорожував по Греції, Єгипту, Лівану, Сирії. Марк Глейр повернувся в Париж у 1834 році і незабаром став відомим живописцем романтичного напряму. Писав картини із зображенням народних сцен, жителів відвіданих ним країн, а також пейзажі, портрети, міфологічні, історичні та релігійні сюжети. Його масштабна алегорія «Вечір, або Втрачені ілюзії» (1843) отримала срібну медаль на Паризькій виставці. Художник працював над своїми полотнами з великою ретельністю, рідко брав участь у конкурсних виставках.

Глейр був добре відомий як педагог. В його студії в різний час займалися Сіслей, Ренуар, Моне, Уістлер та інші видатні художники.

«Автопортрет», 1874 «Вечір, або Втрачені ілюзії», 1843


Народився Микола Петрович КРИМОВ (2 травня 1884, Москва - 6 травня 1958, там само) - російський живописець-пейзажист і педагог. Заслужений діяч мистецтв РРФСР (1942).

Народився в сім'ї художника П. О. Кримова, який писав у манері «передвижників». У 1904 році вступив до Московського училища живопису, скульптури та архітектури, де займався спочатку на архітектурному відділенні, а у 1907-1911 - в пейзажній майстерні А.М.Васнецова, В. О. Сєрова та К. О. Коровіна. Одна з його перших робіт "Дахи під снігом" (1906) - була придбана В. О. Сєровим для Третьяковської галереї. Уже в ранніх роботах Кримов приєднався до символізму, його техніка була близька до імпресіоністів. Учасник виставки «Блакитна троянда» (1907), а також виставок «Союзу російських художників». У зрілі роки Кримов створив велику кількість більш реалістичних пейзажів середньоруської природи.

Творець "теорії тону" в живопису, що вплинула на багатьох російських художників і яка переводить пейзаж в сферу суто естетичного споглядання. Свої теоретичні погляди Кримов виклав у статті «Про Левітана» (1938).

«Ранок», 1911


2 травня 1903 року у Відні в палаці Нижній Бельведер була відкрита «Сучасна галерея», яка згодом стала найбільшим зібранням австрійського живопису і відома сьогодні як Австрійська галерея Бельведер.

У створенні галереї велику роль зіграло віденське «Об'єднання митців - Сецесіон», одним з засновників якого був Густав Клімт. Щоб пропагувати сучасне мистецтво, учасники Сецесіону передали в дар державі на честь відкриття Сучасній галереї багато картин і скульптур.

Австрійський Бельведер - це архітектурно-парковий комплекс, що включає палаци Верхній і Нижній Бельведер, побудовані в XVIII столітті за наказом принца Савойського. Сьогодні в Нижньому Бельведері розташовані Музей австрійського бароко і Музей середньовічного мистецтва. У набагато більш пишному Верхньому Бельведері представлена глобальна панорама тисячолітнього мистецтва Австрії, включаючи галерею, присвячену мистецтву ХIХ-ХХ століть. Тут зібрана велика колекція картин трьох знаменитих віденських художників - Клімта, Шіле, Кокошки.

Нижній Бельведер Із колекції музею: Густав Клімт «Поцілунок», 1907-1908


Народився Моріс ЕСТЕВ (2 травня 1904, Кюлан, департамент Шер - 21 червня 2001, там само) - французький художник Паризької школи.

У 1913 разом з сім'єю приїхав до Парижа. Був вражений Лувром, особливо картинами Уччелло (Битва при Сан-Романо), Курбе, Делакруа, Шардена. Почав самостійно малювати в 1915. Працював у друкарні, вечорами навчався рисунку. У 1919 відкрив для себе Сезанна. У 1923 - рік працював у Барселоні в майстерні малюнка по тканинах. Повернувшись в Париж, поступив у приватну академію Колароссі. У 1927 зазнав впливу сюрреалізму, перш за все, - живопису Джорджо де Кіріко.

Перша виставка робіт Естева відбулася в 1930. Він захопився кіно і сценографією. У другій половині 1930-х, під впливом подій громадянської війни в Іспанії, пройшов через період захоплення експресіонізмом. За пропозицією Брака в 1936 брав участь у груповій виставці в Стокгольмі разом з Матіссом, Пікассо, Грісом і Леже. Відзначений Великою Національною мистецькою премією у 1970. Паралельно живопису займався графікою, вітражним і гобеленним мистецтвом. У 1995 повернувся в рідний Кюлан, де і помер. У Бурже відкритий музей художника (1987).

L`Accueil, 1954


Народилась Ірина Володимирівна КСІКЕВИЧ (2 травня 1979, Дніпропетровськ, тепер – м.Дніпро) - український живописець-символіст.

Закінчила Дніпропетровський театрально-художній коледж (2007). Педагог з фаху - В. Афанасьєв. Основні твори: «Чарівний Седнів» (2005), «Тривожний ранок» (2005), «Напружений світанок» (2005), «Травневий вечір в Зеленій бухті» (2006), «Тіні забутих предків» (2009). Член Національної спілки художників України з 2010 року. Живе і працює в Дніпрі.

«Ми пізнаємо людину не по тому, що вона знає, а по тому, чому вона радіє»


2 травня 2012 року на аукціоні Sotheby's за 119 млн. 922 тис. 500 доларів була продана 4-я картина із серії «Крик» норвезького художника Едварда Мунка. На той момент це була найвища ціна, заплачена за твір живопису на відкритих торгах (цей рекорд був побитий на торгах у листопаді 2013 року). Картину, яка раніше належала норвезькому мільярдерові Петтеру Олсену, купив американський бізнесмен і колекціонер Леон Блек. Торги тривали всього 12 хвилин, початкова вартість в 50 мільйонів доларів була перекрита більш ніж в 2 рази. Ця єдина версія «Крику», яка знаходиться в приватних руках. Дана робота виконана пастеллю.

Мистецтвознавці досі сперечаються, що послужило поштовхом до написання цієї картини. Сам Мунк так описував виникнення задуму «Крику»: «Я йшов по стежці з двома друзями - сонце сідало - несподівано небо стало криваво-червоним, я призупинився, відчуваючи знемогу, і обперся об паркан - я дивився на кров і язики полум'я над синювато-чорним фьордом і містом - мої друзі пішли далі, а я стояв, тремтячи від хвилювання, відчуваючи нескінченний крик, що пронизує природу».

Едвард Мунк «Крик»