Зимовий пленер - натхнення, процес, результат -Музей українського живопису

Зимовий пленер — натхнення, процес, результат

alt
Що таке пленер для художника? Словник дає визначення - живопис, написаний на природі, під відкритим небом.

Мовляв, лише на пленері можна передати особливості природнього освітлення та світлоповітряне середовище. Ще у 19 столітті англійський художник Д. Констебл писав пейзажні етюди з натури, намагаючись передати у них погоду, яка мінлива. По-справжньому відкрили пленерний живопис французькі імпресіоністи (К. Моне, К. Піссарро, А Сіслей). У 1891 К. Моне вступає у двобій з природою на пленері. Створює серію «Тополя» на березі річки Епт. Працює одночасно на кількох мольбертах, намагається передати відтінки кольору, а вони ж змінюються щохвилини.

Музей українського живопису у рамках проекту «пленер в подарунок» відкрив пленерний сезон у Мішуриному Розі. Дніпропетровське художнє училище минулого року відсвяткувало 90-річчя і Музей зробив скромний подарунок — запропонував можливість п’ятьом талановитим студентам 10-денні творчі канікули. Викладачі відібрали кращих з кращих. У список щасливчиків увійшли:

Владислав Рубан

Святослав Немченко

Анастасія Іванова

Алена Загребельна

Марія Козолуп

Сестри Тетяна та Леся Папушникові.

1

«Мороз і сонце — день чудесний» — строчкою з поезії каже про зимовий пленер Настя Іванова. Ця художниця вже закінчила коледж і навчається у Київській національній академії образотворчого мистецтва та архітектури. «Білий сніг, річка в льоді, білі дерева і біле небо!» — ця картинка перед очима досі. Такий заряд позитиву, такий ковток емоцій. Рай для художника — захлинається дівчина розказуючи про побачене за 10 днів пленеру.

Марія Козолуп — ходила околицями з фотоапаратом. Ловила миті. Всотувала. Очима, серцем. Така краса! Каже, — прекрасний творчий стусан! Екстремальний і водночас романтичний. Мороз не милував. Але тікати у теплі комори не хотілося. Однією з вдалих робіт Марія вважає роботу у графічній техніці.

Алена Загребельна — знана у Дніпропетровську експериментатора, поетка, бунтарка — на пленері змагалася з тугою за коханим чоловіком. 10 днів розлуки. Дівчина каже, — на такий термін ще не полишали один одного. Романтична натура відповіла картиною «Ти і я». Дерева — то закохані люди. Небо червоне, а сніг зелений. Вона не працює в реалістичній манері, тому пленер використовувала як можливість наповнитися емоціями, аби творити те, що відчула й побачила згідно власних життєвих перепитій.

Владислав Рубан відмічає як вдалу власну роботу — «Засніжена дорога на околиці села». Каже, що сосновий ліс, снігові замети… унікальна натура для пейзажиста.

Святослав Немченко сміється — пензлі примерзали до пальців, але кинути роботу і піти грітися було просто нереально, «не відпускало». Очі бачать, рука пише. Встигнути, упіймати.

В’ячеслав Апет — відомий дніпропетровський художник теж був на цьому пленері. Привіз власні роботи. Каже — у Мишуриному Розі ковток вільного і чистого повітря, після мегаполісу – це неймовірна вдача. І пишеться, і твориться абсолютно по-новому.

Художники настільки вжилися у природні красоти, що декому просто не вистачило полотен. Виписали все і на всьому. Щасливі, задоволені поїхали додому. Просяться ще. Готові працювати і на морозі, і у спеку. Бо робота в майстернях дає тишу, а натура — емоцію!

Ірина Скосар

2

3

4

5

6

79

10

11

12

13

14

15

16

17

18

19

2021

Похожие записи: