Я Галерея. Процвітання. Тепличні умови. Олег Грищенко -Музей українського живопису

Я Галерея. Процвітання. Тепличні умови. Олег Грищенко

Источник: http://www.yagallery.com.ua

«Процвітання. Тепличні умови» - перша персональна виставка Олега Грищенка в дніпропетровському арт-центрі Я Галерея.

 

 

 

У проекті автор продовжує тему, присвячену українській культурній пам'яті та розпочату з арт-буку «Книга чорнозему», інсталяції «Пам'ять зерен» й експозиції «Процвітання». Основою образів художника стали твори петриківських і народних авторів, а також українських майстрів, насамперед Ганни Шостак. Адже їх мистецтво навіть у скрутні часи мало міцний життєвий стрижень, утверджувало незмінність природних циклів та майбутнє цвітіння. Грищенко переконує, що дослідження цього мистецтва потребує майже тепличних умов, які дають можливість аналізу та нових інтерпретацій.


Олег Грищенко, КВІТ I, 2014, папір, високий друк 


Основним у «Процвітанні» є робота зі спадком українських народних майстрів, мистецтво яких навіть у скрутні часи мало міцний життєвий стрижень, утверджувало незмінність природних циклів та майбутнє цвітіння. Дослідження цього мистецтва потребує умов – подекуди майже тепличних, лабораторних, що дають можливість аналізу матеріалу, час на експерименти й обґрунтування перед весною.
Візуалізацією символіки проекту є квіткові композиції, друковані з графічних матриць. Основою для них слугували образи квітів із народних картин, Петриківського розпису та творів майстрині Ганни Собачко-Шостак. Вона працювала під впливом Українського авангарду, підхід якого до роботи з культурним спадком, із плином часу, сам стає ланкою в сприйнятті нашої пам'яті.

Малюючи квіти з робіт попередників та пропускаючи через себе візуальний досвід – набуваєш можливості для нових інтерпретацій та гіперболізації традиційних символів. Створення графічних дощок у техніці гравюри уможливило друкарські експерименти з формами – їх нашаруванням (глибина/висота) та множенням (широта). У результаті виник широкий діапазон емоційного наповнення – від масштабного упорядкованого процвітання до скорботи за втраченим і надією на новий цвіт.

У «Тепличних умовах» є можливість у просторі галереї, як художньої лабораторії, поглянути на етапи створення проекту, мотивації, нотатки та результат.

Олег Грищенко, 2015


Олег Грищенко, КВІТ ХI, 2014, папір, високий друк 

Про художника

Олег Грищенко народився 1985 року в Житомирі. Живе і працює в Києві.

Навчався у Косівському художньому училищі, 2010 року закінчив Національну академію образотворчого мистецтва й архітектури (кафедра графіки), де продовжив навчання в асистентурі.

Ілюстратор, графік, автор відеоробіт та робіт у публічному просторі, послідовник класичної школи книжкової графіки, яку постійно переосмислює в роботі над власними artist book. Учасник мистецького об’єднання ВАЛ, що реалізує художні проекти, спрямовані на популяризацію графічної естетики.

Із 2008 року – автор і учасник персональних та групових проектів, всеукраїнських і міжнародних трієнале книжкової графіки та плакату. Брав участь у стипендійній програмі для молодих художників Genofond, реалізованій арт-центром Я Галерея у 2010 і 2011 роках. У співпраці з арт-центром художник представив три персональні проекти – Два (2012), НАродU і Маршрут (2010). А також долучився до ряду групових проектів куратора Павла Гудімова, серед яких «Паперові війни» в рамках Art Vilnius ’11 та Neofolk project – в рамках ГОГОЛЬFEST 2012. В останньому з проектів Memoria (разом із Емануель Кастелан та Кирилом Уколовим, в рамках програми МEMORANDUM), Олег Грищенко презентував експозицію «Пам’ять зерен», що «апелює до роботи з культурною пам’яттю – втраченою, відновленою, щойно здобутою».


 

Арт-центр Я Галерея у Дніпропетровську: Гусенка, 17, /056/ 713 57 13

Похожие записи: