Всеукраїнський симпозіум з літографії в Музеї українського живопису. -Музей українського живопису
Довідки за телефонами:
(056) 794 09 88, +38 (096) 610 37 96, +38 (099) 068 31 68
Музей працює: середа – неділя з 11.00 – 19.00
Понеділок -вівторок – ВИХІДНИЙ

Всеукраїнський симпозіум з літографії в Музеї українського живопису.

alt
На всеукраїнському симпозіуму з літографії художники-графіки вивчають нові техніки та створюють картини на очах глядачів. А виставка їх робіт - «Голоси каміння» - буде працювати в Музеї українського живопису (м.Дніпро) до кінця грудня.

7 листопада в Музеї українського живопису урочисто презентували графічні роботи майстрів з Києва. Виставка проходить в рамках всеукраїнського симпозіуму з літографії, який є переможцем грантового конкурсного проєкту міського голови Володимира Філатова «Культурна столиця». Під час роботи у творчій лабораторії майстри будуть опановувати графічну техніку, яку винайшли ще в 17 сторіччі.

«Ми використовуємо дуже рідкісну породу каменю»

Всеукраїнський симпозіум відбудеться з 7 по 17 листопада. В цей період відвідувачі музею можуть на власні очі подивитися, як поповнюється колекція сучасного мистецтва новими графічними творами.

Зараз на стінах виставкового залу можна побачити роботи Володимира-Іванова Ахметова, Володимира та Ольги Любих, Оксани Стратійчук, Катерини Свіргуненко, Катерини Єрохіної, Михайла Завального, Аліси Гоц, Ніни Савенко, Тараса Коблюка, Сергія Гулевича, Дмитра Гриценка та Діми Красного, створені за останні три десятиліття. Обрані роботи київських митців дозволяють оцінити технічні й стильові особливості “київської школи літографії”.

Також частиною експозиції стали роботи з фондів музею. Серед них такі дніпровські майстри, як Іван Коваленко, Анатолій Гармаш та інші.

На відкритті експозиції зібралися митці, художники, працівники культури, журналісти і дніпряни, які небайдужі до сучасного мистецтва.

«Ми представили глядачам  близько 50 гравюр, зроблених у техніці плоский друк. В процесі виготовлення картин ми нічого не вирізали, на відміну від глибоко і високого друку. Досягнути необхідного ефекту вдалося за допомогою властивості каменю і травлення його різними хімікатами. Для роботи використовували дуже рідку породу – піщаник та вапняник. Це предмармурові породи, тому вважаються дуже цінними. У радянські часи такі каміння навіть стояли на обліку в КДБ», — ділиться секретами «лабораторії» митець, куратор виставкового проєкту та організатор симпозіуму Сергій Алієв-Ковика.

Художник разом з 5 київськими колегами десять днів проведе в майстерні музею. Сергій говорить, що у симпозіуму є три великих мети. По-перше, митці обміняються досвідом, по-друге, вони зможуть практично осягнути нові технології і, по-третє, – створити додаткові експонати.

Картини, що вийдуть із-під верстата під час заходу, приєднаються до вже чинної графічної колекції.

«Працюємо на верстаті 19 сторіччя, якого вже не знайдеш»

«Плоска літографія, яку ми використовуємо, стоїть у джерела сучасної поліграфії. В музеї навіть є спеціальний літографський верстат, який створили ще у 19 сторіччі. Ми знайшли його в Києві та перевезли до Дніпра. Обладнання дозволяє створювати картини в класичній техніці. Зараз такого верстата практично не знайдеш. Останні моделі вже роблять електричними», — пояснює Сергій.

Відома київська художниця Оксана Стратійчук підкреслила важливість творчого обміну під час симпозіуму. На її думку, практично 20 років літографія, як техніка, в Україні не існувала. Ситуація змінилася буквально недавно. Сама Оксана певний час працювала в закордонних лабораторіях. Її картини зараз знаходяться в різних музеях світу, наприклад, в Італії та Японії.

«У своєму дослідженні ми виходимо із того, що будь-яке мистецтво — свідок свого часу. Це спосіб думати про сьогодення, конструювати минуле, проєктувати майбутнє. Це прояв несвідомого — як естетичного, так і політичного; майданчик для побудови колективної ідентичності. Твори українських художників, виконані у техніці літографії, в цьому випадку виступають як призма, крізь яку розглядається зміна художніх підходів, стилів та зацікавлень, плинність культурних явищ та, певною мірою, історія української держави періоду незалежності», — розповіла Оксана Стратійчук.

У 2015 році музей українського живопису вже проводив міжнародний симпозіум по літографії, тоді до творчого процесу приєдналися художники із Польщі. Всеукраїнський формат цього року – це повний ексклюзив для України.

«Нам знадобилося майже чотири роки, щоб провести у нас всеукраїнський симпозіум», — поділився під час відкриття виставки мистецтвознавець Музею українського живопису Володимир Маликов. – «Для нас це важливий крок, бо до всіх технік, в яких працюють наші майстри, додалася ще й літографія.  Сподіваємося, що ця подія допоможе глядачам розкрити для себе різні аспекти графічної творчості та дізнатися нові імена художників».

Виставка «Голоси каміння» буде працювати в музеї українського живопису до кінця грудня.

IMG_1704

IMG_1708

IMG_1710

IMG_1713

IMG_1701

IMG_1647

IMG_1651

IMG_1650

IMG_1655

IMG_1656

IMG_1648

IMG_1643

Фото Олексія Шпака

Похожие записи: