«Плоска літографія, яку ми використовуємо, стоїть у джерела сучасної поліграфії. В музеї навіть є спеціальний літографський верстат, який створили ще у 19 сторіччі. Ми знайшли його в Києві та перевезли до Дніпра. Обладнання дозволяє створювати картини в класичній техніці. Зараз такого верстата практично не знайдеш. Останні моделі вже роблять електричними», — ділиться маленькими секретами «кухні» Сергій Ковика–Алієв – організатор події та неординарний художник.
«Дуже мало у світі музеїв, в яких є майстерні, — розповідає директор музею Українського живопису Сергій Бурбело. – Ми дуже раді, що наш верстат, нарешті, активно працює. Це дуже рідкісна модель в сучасній Україні, навіть у Києві їх – одиниці. Раніше подібний верстат був в якійсь художній майстерні, але невідомі його вкрали по частинах та здали на металобрухт. Ми забрали до музею те, що залишилося, та хотіли відновити. Доки цей процес тривав – знайшли новий верстат в Києві. Тепер у нас їх півтора».
У рамках творчої лабораторії також поповнюється виставка естампів «Голоси каміння». Нові графічні роботи одразу опиняються у виставковому залі. Такої швидкості не бачили навіть у сучасних європейських музеях.
«У сучасному світі все дуже швидко змінюється. Зараз художник не може собі дозволити десятиріччями працювати над однією картиною. Головне, щоб робота була виразною, а скільки часу в це вкладено — неважливо», — говорить художниця Оксана Стратійчук з цього приводу.
Майстри ще будуть працювати в музеї ще до кінця тижня. Кожен гість може подивитися, як працюють митці. Виставка «Голоси каміння» буде працювати до 29 грудня.
\