Свято акварелі -Музей українського живопису

Свято акварелі

alt
44 графічні листи з колекції Харківського художнього музею з 10 серпня прикрашатимуть зали Музею українського живопису.

Для посилення емоційного враження від знайомства з виставкою на відкриття ми запросили акварелістів Дніпра. Художники у експозиційних залах  творили на вільну тематику.

Лунала музика епохи Відродження, на екрані змінювали одна одну репродукції відомих творів Рембрандта. Усе створювалося задля занурення глядача у прекрасну епоху минулих століть. Аби гість відчував і бачив.

 

Сила живопису, як і будь-якого мистецтва, криється у глибині  змісту та бездоганності форми.  Тільки поєднання значної, головної ідеї та відшліфованої професійної майстерності народжує справжній витвір мистецтва.

Якщо творче мислення художника є духовною силою,  то техніка живопису слугує йому необхідною технічною зброєю і складає реальну базу його живописних досягнень.

Акварель – одна із найдавніших технік. Відома ще за часів Давнього Китаю, Стародавнього Єгипту та країн античного світу. У тому вигляді, у якому акварельний живопис існує сьогодні, він усталився наприкінці XVIII – поч. XIX ст.

До XVII сторіччя акварель застосовували для художнього оформлення церковних книжок. Зокрема, тогочасні майстри ставали авторами вишуканих орнаментів, мініатюр та буквиць.

Акварель застосовували майстри епохи Відродження для розробки ескізів до фресок та картин. Це були малюнки дуже великих розмірів, відтушовані олівцем та розфарбовані прозорими акварельними фарбами.  Тому у акварелях старих майстрів крізь фарбу завжди проступають штрихи олівця та пера.

00

17

21

Голландська акварель 

Рівнинні ландшафти країни, що прикрашені працею її людей…

Розвиток голландської акварельної школи  бере свій початок у XVII  сторіччі. Поява та розвиток голландської акварелі співпали із творчим піднесенням Рембрандта. У численних гризайлях та малюнках пером, тогочасні художники зображують скромну голландську природу. Доводять власні твори до досконалості, приділяють значної уваги композиційній побудові, світлотіні. З середини XVII століття до монохромної палітри акварелі та сепії митці додають туш, плідно працюють над розробкою багатої тональної гами. Голландські художники звертаються до відтворення різноманітних станів природи – своєрідних настроїв. М’якість форм, розмитість контурів — пейзажі немов дихають, а глядач відчуває повітря, вітер, свіжість та безмежний простір краєвиду. Чільне місце у тогочасному голландському мистецтві посідає жанр натюрморту. Вирізняльні риси подібних робіт розкриваються у лаконічному змістовному наповненні, стриманому колориті та своєрідному характері передачі світлоповітряного середовища.

Окремої уваги заслуговують роботи, що відносяться до побутового жанру, що свого часу був означений, як «низький», а згодом набув небувалого розквіту, оспівуючи поетику побуту та буття тогочасної дійсності.

Запрошуємо знавців та поціновувачів насолодитися кращими зразками «золотого століття» голландського мистецтва.

 

8

1

3

5

6

4

10

9

12

13

14

33

34

30

28

23

24

25

31

22

27

26

20

32

19

18

15

16

11

Похожие записи: