П’ятий симпозiум -Музей українського живопису

П’ятий симпозiум

Майстерня художньої емалі приймає гостей. На п’ятий симпозіум до Музею приїхали: Стапан Марчук (Запоріжжя), Василь Тимко (Ужгород), Марія Томасік (Київ), Устим Федько (Київ).

 

Творили 8 днів поспіль.

 

Результат - ціла скарбниця робіт.

Устим Федько говорив про природні явища. Так думалося і так писалося. Вибух вулкану, небесне тіло у телескопі, морський шторм і серце в розрізі…Майстер говорить образами, деталізує, узагальнює, висловлює метафорику буття.

У Степана Марчука — роботи в жанрі абстракції. Лінії закільцьовані у спіралі. Чи це роздуми, чи вічні проблеми, які розв’язує людство…художник лише натякає.. зашифровує зміст аби глядач розв’язував ребус по-своєму.

Творчість Василя Тимка сповнена різноплановою метафоричністю. З одного боку — суто сакральні релігійні мотиви, з іншого — язичницькі вірування. Кілька варіацій зі саламандрою. Вважається, що саламандра — один з атрибутів жіночої магії. Амулет із таким зображенням — дарує достаток, сміливість, символізує заступництво добрих сил. Але вже у інших роботах художник говорить біблейськими символами. Картина — Покрова. Це такий собі реквієм по майдану. Кров невинних людей на снігу. Далі таке — Риба та хлібини. Риба – один із найважніших і найпоширеніших символів, які персоніфікують самого Христа. У дуже давній частині катакомб Калліста дослідники виявили чітке зображення риби, яка несе на спині кошик із хлібами й посудину з вином. Це – євхаристичний символ, що позначає Христа, який дарує людям поживу спасіння, нове життя.

Марія Томасік — молодий художник-емальєр. Але дівчина вже на рівні старших метрів. Диптих серце і рука. Рука з усіма лініями, що хіромантія трактує, як доленосні знаки. І серце. Мовляв, доля — і долею, а людина все одно обирає серцем.

Гостинно приймають гостей у Майстерні господарі — Станіслав Юшков та його учень В’ячеслав Апет. Станіслав Юшков каже — регулярні симпозіуми — це неймовірний поштовх до розвитку та самовдосконалення. Бо коли бачиш, — як молоді та юні на п’яти наступають — тут не до спочивання на лаврах. Неймовірно «плодовитими» називають Апета та Юшкова колеги. Бо ті коли хапають натхнення не виходять з майстерні до пізньої ночі.

Художники гості поїхали. Втім, симпозіуми — регулярні. Отже, далі буде.

Похожие записи: