Радість творчості -Музей українського живопису

Радість творчості

alt
Серед дніпровських митців образотворчого мистецтва 60-х – 90-х рр. ХХ ст. особливе місце займав своєрідний, несхожий на жодного з побратимів-митців Анатолій Олександрович Костенко (1920-1996).
У зібранні Музею українського живопису знаходиться краща і найбільша колекція творів живописця, що дає змогу розкрити найбільш яскраві сторінки його творчої біографії.

 

Він був пейзажистом, і лише пейзажистом, головною темою якого була природа України. Картини Анатолія Костенка яскраво вирізнялися на виставках поміж інших. Завжди нові сюжети, нове пластичне вирішення, барви – яскраві, духмяні, немов пронизані ароматними соками землі. Усе це породжувало живу зацікавленість у глядачів, а особливо у товариському середовищі. Художники жваво обговорювали колористичні знахідки автора, сперечалися на предмет правомірності подібного відвертого декоративізму у його живопису. Загалом усі визнавали, що етюди та картини А. Костенка випромінюють бадьорість, свіжість живого почуття, а усі моменти життя природи сприймаються ним життєрадісно.

І душевна складова особистості Анатолія Олександровича відбивалася повністю у його творах. Пластична лексика живописця проста, легка та гармонійна. Вона надає його творчості якостей безпосередності, правдивості, оригінальності. Художник чітко усвідомлював, що «істинне» у мистецтві засновано на думках та почуттях майстра. І він із дивовижною майстерністю розповідав глядачеві мовою своєї творчості про те прекрасне, яким власне володів сам.

Ліричний-пейзаж

«Ліричний пейзаж»

У житті Анатолій Олександрович був надзвичайно веселою, товариською, благодушною людиною. Йому було неможливо не симпатизувати. Він був доброзичливим до всіх, жодним чином не знаючи почуття заздрості. У його ставленні до мистецтва не було честолюбних цілей та прагнень успіху. Очевидно, цей факт відіграв далеко не кращу роль. Сталося так, що за своє багате творче життя, за успішну виставкову роботу, за увагу глядачів до його творів, Анатолій Костенко лишився поза увагою з боку керівництва Спілки художників, незважаючи на те, що з 1968 року він був її активним учасником. І лише мистецтво цікавило живописця, допомагало відійти від життєвих негараздів. Увесь його творчий шлях є тому яскравим доказом.

Рибальське-селище

«Рибальське селище»

До якого б жанру не звертався художник – будь це марина, сільський краєвид, лісові масиви чи простори степів, яку б пору року він не зображував, у його творчих пошуках немає місця для смутку та зневіри. Тут володарюють вітер та сонце, молода зелень та синь весняних вод. Усе пронизане енергійним рухом. Щирість барв, поєднаних у дивовижно святковій гамі, давала змогу митцеві створювати яскравий образ чарівної природи України.

Окраїна

«Окраїна»

Для його мистецтва досить характерною є також цікавість до сюжетно-оповідних основ у пейзажі. Це прослідковується у відлуннях діяльності людини: лани, шляхи, човни, хати. Зазвичай і сам пейзажний мотив сприймається надзвичайно наближеним до самої людини. Невеликі за розміром, ці твори сповнені безпосередністю почуттів та життєрадісним ставленням до буття. Про емоційне сприйняття природи та рідкісне колористичне дарування свідчить уся творчість цієї життєлюбної людини та унікального живописця.

«Мистецтво – це свято душі» — любив повторювати Анатолій Олександрович. І він дотримувався цієї заповіді протягом усього життя.

Берег-Балтійського-моря_1981

«Берег Балтийського моря», 1981

Дивишся на його картини – і немов чуєш хор веселих голосів, милуєшся чарівною гармонією кольорових сплесків.

Персональна колекція творів А. Костенка зайвий раз підтверджує багатство зібрання Музею українського живопису, свідчить про багатообразність творчих індивідуальностей майстрів дніпровської мистецької школи.

Людмила Тверська,

мистецтвознавець,

заслужений працівник культури України

У-винограднику_1985

«У винограднику», 1985

Берег-Азовського-моря_1967

«Берег Азовського моря», 1967

Бандуристки_1976

«Бандуристки»,1976

Навесні

«Навесні»

Крим

«Крим»

Восени

«Восени»

Дороги

«Дороги»

ж165-(1)

ж276-(1)

ж279-(1)

ж280-(1)

ж288-(1)

ж281-(1)

ж605-(1)

ж295-(1)

ж832-(1)

Похожие записи: