Перший міжнародний фестиваль друкованої графіки - 2015 -Музей українського живопису

Перший міжнародний фестиваль друкованої графіки — 2015

alt
Міжнародний фестиваль друкованої графіки, який відкрився 3 грудня у Музеї українського живопису, став, безумовно, яскравою подією у художньому житті Дніпропетровська.

Безпосередня демонстрація художнього різноманіття сучасної друкованої графіки відомих українських та польських майстрів — це одне з безпосередніх завдань, втім ключова задача виставки, — діалог з глядачем. Спроба передати емоції творчого процесу, дати можливість познайомитися з багатогранністю авторських стилів і пластичних підходів у рішенні образної системи естетичного сприйняття.

alt

2

3

4

Доля багатьох виставок — бути для публіки, втім виставка графіки зберігає за собою право бути і святом для художників. Бо такий майданчик — це можливість та інструмент для спілкування колег по цеху. Обмін творчими ідеями, новими пластичними та технічними елементами, дозволяють художнику розширити власні можливості. Саме задля професійного спілкування на базі музейної графічної майстерні «Пороги» у рамках фестивалю і відбувся симпозіум.

На симпозіум зібрали під дахом Музею українського живопису професіоналів. Художників з різних шкіл, з різним світоглядом, життєвим досвідом. Аби ті творили, слухали і бачили одне одного, обмінювалися досвідом, енергетикою та техніками.

Це дало змогу візуально конкретизувати питання пластичного та технічного вдосконалення майстерності сучасних графіків, та підкреслити характерні особливості творчого напрямку різних художніх шкіл України та Польщі.

56

7

8

Сьогодні художник, як ніколи має схильність до філософських роздумів та узагальнень, намагається підкреслити власний діапазон художніх пошуків, намагається напрацювати власну графічну лексику, яка допоможе зберігати дух індивідуальної специфіки автора, його пошук самостійного шляху в мистецтві.

Яскравим прикладом подібної художньої практики є творчість гостей фестивалю польських графіків Магдалени Ухман, Каміли Беднарської, Міхала Лаха, роботи яких представлені на виставці. Для них друкована графіка — мистецтво, що має свою нефігуративну специфіку, яка виявляється в умінні вільно компонувати, використовувати закони пластичного ритму, збагачувати композицію гармонійних тональних стосунків.

9

10

11

Роботи молодих польських творців, стали «інтелектуальною» окрасою виставки, і ще раз продемонстрували — що друкована графіка — мистецтво, яке має, як інтелектуальне навантаження, так і вимагає від автора багатьох технологічних навичок та знань.

Раціонально-розумову складову цього виду мистецтва можна побачити у роботах Київських графіків нового покоління. Устим Федько, Олеся Джураєва, Матвій Вайсберг, Катерина Свіргуненко. Художники усвідомлюють реальний зв’язок художніх явищ та їх суперечливість, намагаються через різні засоби пластичної виразності, говорити мовою сучасного творця, який мислить.

12

13

14

Особливе місце на виставці займають роботи заслуженого художника України, продовжувача класичної традиції Олександра Бородая. Художник — неймовірно широкого діапазону творчих пошуків, він працює в живописі, акварелі, в багатьох графічних техніках, створює виразні інсталяції.

Львівська школа вкотре підтверджує — тамтешні майстри мають витончену духовну організацію, високий рівень технічної майстерності та інтелектуальне образне мислення.

Про це свідчать твори Романа Романишина, Олега Денисенко, Сергія та Василя Савченків, які збагатили творчий простір виставки.

15

16

17

Складність та багатогранність запропонованих рішень харківських графіків можна трактувати бажанням особистих пошуків продиктованих історією та еволюцією пластичної форми. Власне метафоричне уявлення про світ та природу, як мистецтво, дає найстарший майстер офорту народний художник України Василь Мироненко.

18

Цікаві пошуки поетичного змісту в роботах харківських графіків Олени Кудинової, Ільдана Яхіна, Владислава Христенко, Олександра та Артема Смородіних.

19

20

21

22

23

На фоні, масштабних за форматом та гучних за формальним рішенням, робіт неймовірно привабливо виглядають твори скромні за розмірами, але глибокі та чуттєві за змістом. А саме робота у техніці мецо-тинто «Материнство» луцького графіка Ігоря Бурмістенко.

24

Господарі фестивалю — це троє дніпропетровських графіків. Сергій Алієв-Ковика, Олександр Нем’ятий та Андрій Соколенко. Їх розділ виставки дивує різноманітністю графічних технік, в яких працюють художники: ксилографія, офорт, ліногравюра, літографія, монотипія. Така технічна багатогранність говорить з одного боку про бажання авторів продемонструвати творчі можливості, з іншого, — віддзеркалює образне рішення обраної теми.

25

26

Так, цикл робіт Сергія Алієва-Ковики, що ілюструє міфологічні образи старовинної України, виконаний у техніці деревориту. І це не випадковість. Дерево — живий, чуттєвий матеріал, який дозволяє красномовно висловлювати власні думки. І демонструвати нерозривний зв’язок між природою та людиною.

Цікавий інтимний цикл робіт Олександра Нем’ятого «Все про жінку». Вільна пластика, розкутість поз жінок, що сидять чи лежать, ритмічна рухливість їх тіл, додають зображенням особливу еротичну поетику, і найголовніше, — все це делікатно.

Ліногравюри дніпропетровських художників більш традиційні за своєю технологією та структурою. Виразність їх пластики побудована на класичному контрасті чорного і білого, експресивній рухливості штрихів, що передають ліричний світ дитинства у роботах Сергія Алієва-Ковики, та емоційно-змістовну активність простору у серії міських пейзажів Олександра Нем’ятого.

Цікава композиційна і тональна розробка невеличких, але образно виразних офортів Андрія Соколенка. Присвячені роботи Дніпропетровську. Пейзажі Сергія Алієва-Ковики — сільські, сповнені відчуттям авторського поетичного світла.

В експозиції робіт дніпропетровців приваблюють великі аркуші автолітографії Андрія Соколенка, які дають можливість зазирнути у «святая святих» художника, його творчу майстерню, дозволяють відчути її емоційно насичений простір, побачити професійне обладнання для друку графічних листів, а найголовніше познайомитися з господарями цієї майстерні — колегами та друзями Сергієм Алієвим-Ковикою та автором цієї серії.

Міжнародний фестиваль друкованої графіки формує яскраве уявлення про своєрідність сучасного станкового друку, що продовжує жити напруженим, творчим життям. Нові ідеї, молоді імена, власна творча авторська позиція. Художники живуть в динаміці, шукають власну образну лексику, свою тему, і свою інтонацію.

                                                   Автори: Людмила Тверська

                                                                             Ірина Скосар

27

28

29

30

31

32

33

34

35

36

37

Похожие записи: