Музей емалі під відкритим небом -Музей українського живопису

Музей емалі під відкритим небом

alt
Осінь… золота, іноді сумна, але вона завжди чародійка з високим мистецьким смаком! Завжди із власною палітрою, і розфарбовує усе навколо кожного року неповторно.

 

 

 

Є в місті унікальний дворик, де зустрічати осінь можна із присмаком філософії, романтики, щастя – і аж ніяк не сумуючи!

Музейний провулок нині став Музеєм художньої емалі!  Роботи кращих майстрів–емальєрів наразі прикрашають стіни провулку. І кожен може милуватися.

00

1

5

3

7

Історична довідка

Українська розписна емаль ХVІІ ст. розвивалась під безпосереднім впливом станкового і монументального живопису та графіки, композиційне і сюжетне вирішення яких частково спиралось на зразки західноєвропейського мистецтва, зокрема на графічні альбоми, присвячені темам Старого та Нового Заповіту.

Емальєрне мистецтво кінця ХІХ – ХХ ст. розвивалося в двох напрямках. Перший – розвиток традиційної емалі в рамках ювелірного мистецтва. Тут створюються цілі ювелірні підприємства, вироби виготовляються у великих кількостях і авторство художніх виробів дещо нівелюється. Так емаль, як один із засобів декорування прикрас та утилітарних виробів, використовував Йосиф Маршак, якого називали «українським Фаберже». Традиції знаменитої фабрики продовжив вже у наш час Київський ювелірний завод.

На початку ХХ ст. на західноукраїнські землі приходить новий вид емалі – живописна емаль (що значно розширило технологічні можливості), а разом з ним і нове її використання – у станкових творах. Поява цього феномену пов’язана з іменами галицьких художниць Олени Кульчицької і Марії Дольницької.

2

6

Сучасна художня емаль в Україні

З 1990 років ХХ ст. і нині в Україні активно розвивається станкова емаль. Це перш за все пов’язано з відкриттям кордонів, внаслідок чого все більше вітчизняних художників отримали змогу відвідувати зарубіжні симпозіуми по емалі і, перш за все, – бієнале в Ліможі та симпозіуми в Кечкеметі. З середини 80-х років популярності набирають симпозіуми і на території Радянського Союзу – в містах Сочі та Паланга. Послаблення радянського режиму сприяло пошуку художниками нових виражальних засобів і більш дорогих та вишуканих технік. До емалі звертаються українські художники різних спеціальностей – монументалісти, живописці, графіки, скульптори, ювеліри, вбачаючи в художній емалі нові синтетичні можливості для втілення своїх творчих задумів.

Сучасна українська емаль розвивається по-різному в різних регіонах нашої країни. Так в творчості художників західного регіону України (емальєрними центрами якого є міста Львів та Ужгород) відчувається емальєрна традиція, що склалася завдяки доробку Олени Кульчицької, Марії Дольницької та Ярослави Музики, та бере свій початок ще від доби модерну. В західному регіоні нині активно працюють художники-емальєри Василь Тимко, Іван та Сергій Юрков, Станіслав Вольський, Гриць та Роксолана Козій.

Суттєвим поштовхом для творчості художників південного регіону (міста Одеса, Сімферополь, Ізмаїл) стала участь в емальєрних симпозіумах в містах Паланга та Кечкемет та у виставках «Художня емаль» у Москві. Тут нині працюють емальєри Леонід Косигін, Олександр Михальянц, Петро Чакір, Неллі Княжковська.

Музейна майстерня

Із відкриттям при Музеї українського живопису Майстерні художньої емалі – емаль, як різновид мистецтва у Дніпрі, отримала нове дихання. У майстерні художньої емалі працює справжній метр – художник Станіслав Юшков. Майстерня працює у режимі періодичних симпозіумів. Учасники – художники із різних міст України. Завдяки таким професійним форумам   художники можуть продемонструвати власні мистецькі здобутки. А світ почути нові імена. Коло емальєрів-професіоналів, які вже встигли заявити про себе голосно і творчо, шириться:  Василь Тимко, Степан Марчук, Неллі Княжковська, Марія Луцик, Тетяна Ільїна, Вітті Праскі, Тамара Турдиєва, Устим Федько, Олеся Федько, Анастасія Рябчук, Іван Кириченко.

Кожен учасник симпозіуму залишає музею власну роботу.

Сьогодні колекція музею емалі – це більше 200 робіт художників з Польщі, Чехії, Франції та  найкращі роботи українських емальєрів.

4

8

12

11

Цікаво, що ані дощ, ані перші приморозки витворам мистецтва не загрожують. Емаль – унікальна техніка: на мідні пластини наноситься спеціальна фарба, далі обпікання у пічці при температурі 900 градусів. Метаморфози кольору і неймовірний результат. Мистецтво доступне для кожного. Приходьте у гості і насолоджуйтесь!

14

13

9

10

15

Похожие записи: