Квітень–травень – інтелектуально-мистецький подарунок
Ми виставляємо художників київської школи. 4 автори, 4 проекти, 4 – творчі особистості. Успішні, знані, талановиті.
Сьогодні детальніше розглянемо експозиційну структуру виставки Матвія Вайсберга
Матвій Вайсберг представлятиме дві «Стіни». Одночасно. У такому форматі експозиція не формувалася для жодного виставкового майданчика, у жодній країні та жодному місті. Отже, у Музеї українського живопису будуть представлені: проект «Стіна» — це Революція Гідності очима художника, який був учасником кривавих подій на Майдані.
Стіна – це звернення до людей, спроба об’єднати небайдужих незалежно від прописки, національності та рідної мови. Експозиція, яку бачив Берлін, Лондон та Нью-Йорк.
Правда крізь серце, муки й сльози.
Крім проекту по Революції гідності пан Матвій виставлятиме серію з 32-х полотен, що входять до циклу «Сцени із Танаху». Цикл створено за граверною серією біблійних ілюстрацій Ганса Гольбейна (Молодшого). Вайсберг розпочав роботу над ним у 2009 році. Художник не припускає викривлення або знівечення гольбейнівських сюжетів і композицій, делікатно інтерпретуючи їх у своїх полотнах.
Наступний знаковий цикл Матвія Вайсберга, який побачать дніпряни, має назву «Антропний принцип». Зміст творчого послання пояснює Автор:
«Антропный принцип:
Аргумент: «Мы видим Вселенную такой, потому что только в такой Вселенной мог возникнуть наблюдатель, человек».
Не вдаваясь в подробности скорее мировозренческого, нежели научного спора о том, что есть «слабый антропный принцип», что есть «сильный антропный принцип», для себя отметим: художник, оставаясь по эту сторону поверхности картины, несомненно является одним из наиболее выраженных частных случаев наблюдателя Вселенной, материально и духовно свидетельствующим о происходящем, как в пространстве, так и во времени. В этом смысле изобразительное искусство вообще и живопись в частности есть наиболее долгоживущее (чтоб не сказать бессмертное) непосредственное свидетельство человека, как о Вселенной во всех ее проявлениях, так и собственно о самом свидетельствующем.
Пейзаж — есть частный, но очень важный случай такого свидетельства.
Автор ранее уже касался темы Антропного принципа в серии «WAP» (2004 – 2008). Тогда автора наиболее интересовали верх (небо) и низ (земля) изображения на плоскости. В новой серии наиболее выраженным акцентом является сама линия горизонта, разделяющая мир плоскости надвое, очерчивающая одновременно наше стремление заглянуть за горизонт и физическую невозможность это осуществить.
Дальнейшая вербализация проекта представляется малоконструктивной, ибо в действие вступают законы искусства, малоизученные с точки зрения естествознания и субъективно трактующиеся конечным его потребителем — зрителем. Так сказать, наблюдающим за наблюдателем».
Присвята Брейгелю. 2016,200х150
Слабкий антропний принцип. 2017 130х100
Присвята Брейгелю. 2016,200х150
Біографічна довідка:
Матвій Вайсберг народився у Києві. Закінчив РХСШ ім. Т. Г. Шевченка (1977), Київський поліграфічний інститут, відділення книжкової графіки (1985). Член ВТСХ «БЖ-АРТ». Автор ілюстрацій до творів Шолом-Алейхема, Е. Багрицького, Г. Кановича, Х. Ортеґи-і-Ґассета («Етюди про Іспанію»), К. Г. Юнга («Спогади. Сновидіння. Роздуми»), С. К’єркегора («Страх і трепет»), Ф. М. Достоєвського («Біси»). З 1989 р. взяв участь у численних виставках в різних країнах світу. З 1990 р. провів близько 30 персональних виставок в Україні та за кордоном. З ім’ям М. Вайсберга пов’язують становлення художнього напрямку «київський ар’єргард». Твори зберігаються у Київському національному музеї російського мистецтва, Запорізькому обласному художньому музеї, Державному єврейському музеї ім. Віленського Гаона (Вільнюс), у приватних зібраннях в Україні та за кордоном.