До 100-річчя знаного дніпровського художника. Петро Іванович МАГРО /22.06.1918 – 06.12.2010/ -Музей українського живопису
Довідки за телефонами:
(056) 794 09 88, +38 (096) 610 37 96, +38 (099) 068 31 68

До 100-річчя знаного дніпровського художника.
Петро Іванович МАГРО /22.06.1918 – 06.12.2010/

alt
Його численні графічні серії прославляли індустріальний та хліборобський наш край, наше чудове місто на Дніпрі, його відродження у повоєнні часи. Художник уникав велемовних життєвих сцен, а творив образи-символи, яскраві образи-уявлення…

 

Петро Іванович Магро народився 22 червня 1918 року у с. Волоське Дніпропетровської області.

Художник-графік, живописець.

Заслужений художник України (1996).

Народний художник України (2004).

Випускник Дніпропетровського державного художнього училища (1940), учителі за фахом – М. Панін, О. Куко, П. Альохін.

Учасник Другої світової війни.

Експонент виставок з 1948 року.

Дніпровська мистецька школа знає приклади, коли митці, здійснивши певні успіхи у царині живопису, обирали інші техніки. Серед таких постатей був народний художник України Петро Іванович Магро, який, попри усі лихоліття, зберіг доброту, як чесноту поза часом. Багато зробив він у створенні та вихованні працездатного колективу дніпровських митців.

02

Динаміка життя, його прискорені ритми, численні новобудови повернули його творчість у 60-х роках на три десятки літ на шлях більш мобільного мистецтва – на графіку. Його численні графічні серії прославляли індустріальний та хліборобський наш край, наше чудове місто на Дніпрі, його відродження у повоєнні часи. Художник уникав велемовних життєвих сцен, а творив образи-символи, яскраві образи-уявлення. Для кожного окремого аркуша, залежно від змісту, він знаходив і композиційну форму, розмаїття і широкі можливості чорно-білого штриха. Митець звертається і до різних оригінальних технік – гуаші та пастелі, у серії, присвяченій повоєнним рокам і сьогоденню нашого міста.

Пастель стає майже головною у його творчості 80-х років. Ця чудова техніка дисциплінує художника, привчає точно малювати, відразу правильно обирати колір. Написані на кольоровому папері з натури, його тональні оксамитові пастелі досягають красивої кольорової гармонії в українських краєвидах.

Пастель ніби нагадала художникові ранню його роботу у кольорі. І він знову повертається до живопису. А може, саме життя з ринковими відносинами тут також відіграло не останню роль.

Петро Магро завжди оспівував краєвиди України, такі прості, але неповторні. Творчість його здобула значної популярності у Великобританії, Канаді, США та ряді інших країн.

Людмила Богданова,

мистецтвознавець

 

Твори народного художника України Петра Магра із зібрання Музею українського живопису (м.Дніпро).

1_Сонячний-шлях,-1972,-папір,-пастель

Сонячний шлях, 1972, папір, пастель.

2_У-Ялті,-1973,-папір,-пастель

У Ялті, 1973, папір, пастель.

3_Седнівська-далечінь,-1968,-картон,-гуаш,-акварель

Седнівська далечінь, 1968, картон, гуаш, акварель.

4_Голова-чоловіка,-1983,-картон,-олія

Голова чоловіка, 1983, картон, олія.

5_Гурзуф,-1989,-папір,-пастель

Гурзуф, 1989, папір, пастель.

6_Сонячний-відблиск,-1990,-картон,-олія

Сонячний відблиск, 1990, картон, олія.

7_Зима-в-Седневі,-2003

Зима в Седневі, 2003. полотно, олія.

8_Травень,-2005,-полотно,-олія

Травень, 2005, полотно, олія.

Похожие записи: