АЛЬБРЕХТ ДЮРЕР: МІСТИЧНЕ ТА РЕАЛЬНЕ -Музей українського живопису

АЛЬБРЕХТ ДЮРЕР: МІСТИЧНЕ ТА РЕАЛЬНЕ

alt
Музей українського живопису спільно із Харківським художнім музеєм готують черговий подарунок для гостей. На зміну експозиції творів голландських митців золотого століття приходить графіка Альбрехта Дюрера та його послідовників. Виставка представить біля 60 творів видатного німця та його учнів.

 

Значимість та цінність кожного відбитка з дюрерівської дошки залежить від часу його виготовлення. При датуванні завжди враховується наявність подряпин, втрати, тріщини на дошці, а також вік та водяні знаки паперу. З огляду на сказане, співробітники Харківського художнього музею з гордістю зазначають, що більша частина аркушів А. Дюрера з колекції відноситься до другої половини XVI ст.

1471 року в Нюрнберзі народився великий німецький художник, графік та теоретик мистецтва, блискучий майстер Ренесансу Альбрехт Дюрер (1471-1528). Значення його творчості для національної культури Німеччини виявилося настільки великим, що пору розквіту німецького Відродження часто називають «епохою Дюрера». Поєднавши ренесансні ідеї, засвоєні ним під час подорожей по Італії, з традиціями Середньовіччя, Дюрер став родоначальником самобутнього мистецтва. Багатство фантазії, глибина творчої думки, талант та майстерність художника найповніше проявилися в царині гравюри, тому їй належить провідна роль у творчості митця, який здобув визнання та славу ще за життя. Художні здібності та світогляд А. Дюрера формувалися під впливом трьох людей, які зіграли найважливішу роль в його житті: батька, угорського ювеліра; хрещеного кобергера, який займався видавничою справою, та найближчого друга Віллібальда Піркхеймера, який познайомив молодого художника з новими ідеями й здобутками італійських майстрів.

Інв.№ 41 Портрет Вилибальда Пиркхейера. Гр. на міді

Портрет Віллібальда Піркхеймера. Гр. на міді

Навчався юний А. Дюрер спочатку у батька, потім у нюрнберзького живописця та гравера Міхаеля Вольгемута. Обов’язкові для одержання звання майстра «роки мандрівок» (1490-1494) провів у містах Верхнього Рейну, де увійшов до кола гуманістів та книгодрукарів. Повернувшись до Нюрнбергу, Дюрер відкрив власну граверну  майстерню, де друкував не лише адресовані покупцям з простолюддя гравюри на дереві, але й складніші за технікою гравюри на міді, що призначалися для освічених цінителів античної міфології та алегорій. Випускаючи значну кількість відбитків, митець почав вдаватися до послуг агентів, які продавали його твори по всій Європі. Так він став не тільки художником, але й видавцем. Альбрехт Дюрер був першим німецьким митцем, який працював одночасно в двох видах гравюри – на дереві і на міді. Надзвичайної виразності він досяг у деревориті, реформувавши традиційну манеру роботи та використовуючи прийоми різцевої гравюри на металі.

Інв.№ 16 Муки Христа. Серія - Малі Страсті. Репродукційна гравюра. 1508-1511

Муки Христа. Серія — Малі Страсті. Репродукційна гравюра. 1508-1511

Інв.№ 11 Моління Христа на Єлионській горі. Серія - Малі Страсті. Репродукційна гравюра. 1508-1511

Моління Христа на Єлионській горі. Серія — Малі Страсті. Репродукційна гравюра. 1508-1511

Графічна спадщина Альбрехта Дюрера значна. Нині відомо 105 гравюр на міді, включаючи офорти та гравюри сухою голкою,  та 189 гравюр на дереві, разом з монументальними роботами для імператора Максиміліана. Популярність гравюр художника у XVI  ст. була настільки  значною і вони користувалися таким  попитом, що його майстерня випускала величезну кількість відбитків і за життя майстра і після його смерті 6 квітня 1528 року.

Інв.№ 50 Невід.майстер 16 ст. Портрет Дюрера. Гр. на дереві

Невідомий майстер 16 ст. Портрет Дюрера. Гравюра на дереві

Інв.№ 56 Нерукотворний образ. Серія - Малі Страсті. Репродукційна гравюра. 1510

Нерукотворний образ. Серія — Малі Страсті. Репродукційна гравюра. 1510

З 6 жовтня запрошуємо на зустріч із легендою.

 

Похожие записи: